اولویت های پژوهشی پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور | استاد زانیس


اولویت های پژوهشی پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور

به گزارش دانشگاه نیوز، اولویت های پژوهشی سال 91 پژوهشکده آموزش باز و از راه دور دانشگاه پیام نور بدین شرح است:
1-بررسي راهكارهاي تبديل دانشگاه پيام نور به قطب علمي آموزش باز و از راه دور در جهان اسلام
2- بررسي جايگاه دانشگاه پيام نور در افق 1404(آسيب شناسي و ضرورتهاي توسعه و ....)
3-تاسيس رشته هاي جديد، ميان رشته اي و دوره هاي كوتاه مدت در دانشگاه پيام نور با توجه به پتانسيل منطقه اي   
4- بررسي مدل هاي نوين آموزش باز و از راه دور
5- بررسي تحولات جمعيت در آينده دانشگاه پيام نور
6-بررسي مطالعه تطبيقي ساختار و تشكيلات دانشگاه هاي باز و از راه دور كشورهاي جهان.
7- رصد دانش آموختگان دانشگاه پيام نور
8 -راهبردهاي توسعه كمي و كيفي آموزش باز و از راه دور در ايران: چالش­ها، تجربيات و چشم انداز آينده
9-پويايي محيط زيست و منابع زيست محيطي از طريق توسعه آموزش از راه دور
10-تدوين، تبيين، ‌اصلاح و بومي‌سازي شاخص هاي سنجش وارزيابي علم و فنّاوري در دانشگاه پيام نور
11-اصلاح ساختار نظام سنجش و ارزيابي فعاليت‌هاي پژوهشي اعضاي هيات علمي و كارشناسان سيستم آموزش باز و از راه دور
12- آسيب شناسي و تدوين استانداردهاي توليدات علمي در دانشگاه­ پيام نور.
13- تدوين شاخص­هاي فرهنگي دانشگاه پيام نور
14- تدوين سند راهبردي آزمايشگاه­ها ( مجازي و حقيقي)  و كارگاه­هاي دانشگاه پيام‌نور
15- تدوين برنامه راهبردي توسعه فناوري اطلاعات و ارتباطات دانشگاه پيام نور
16-  آموزش از راه دور و مديريت دانش در دانشگاه پیام نور
17- نقش نظام آموزش باز و از راه دور در ارتقاء فرهنگ عمومي مردم در نقاط محروم
18- نظام آموزش باز و از راه دور و رابطه آن با مسائل اقتصادي
19-نظام آموزش باز و از راه دور و خانواده
20-ساختار و نظام اداري متناسب با آموزش باز و از راه دور
21- ارزشيابي مولفه هاي آموزش در نظام آموزش باز و از راه دور
22- راهكارهاي ارتقاء رتبه دانشگاه در رتبه‌بندي‌هاي داخلي و خارجي
23- بررسي راهكارهاي ارتباط نهادهاي توليد علمي با كارآفريني و اقتصاد در آموزش باز و از راه دور
24- بررسي ارتباط انجمن‌هاي علمي با كارآفريني در دانشگاه پيام نور
25- بررسي جايگاه توليد علم در دانشگاه پيام نور.
26- تدوين فرهنگ واژه‌ها و اصطلاحات آموزش باز و از راه دور
27- تدوين كتاب تاريخ آموزش باز و از راه دور در ايران و جهان
28- مولفه‌هاي موثر در ارتقاء بهره‌وري آموزش از راه دور
29-نظام آموزش از راه دور؛ مديران، اساتيد، دانشجويان ، كاركنان
30-مدل علمي بهينه براي فضاي فيزيكي آموزشي دانشگاه.
31-نظام آموزش باز و از راه دور و توسعه اجتماعي (زنان، توسعه پايدار و ....)
32-بازنگري نقش اعضاي هيئت علمي در دانشگاه با مأموريت آموزش از راه دور
33-آموزش از راه دور: عدالت اجتماعي و اقتصادي
34-طراحي استراتژي اطلاع‌رساني علمي دانشگاه به مخاطبين مختلف (هيئت علمي، دانشجويان و ...)
35-استانداردسازي و راهكارهاي اجرايي برگزاري آزمون هاي تحت وب و نظارت بر آن در دانشگاه پيام نور
36-امكان‌سنجي و بررسي كارآمدي و اثربخشي آموزش سيار (Mobile Learning) در دانشگاه پيام‌نور
37-آموزش از راه دور و دولت الكترونيك

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه نیوز

 



ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *